טבע ובעלי חיים בסרילנקה

טבע ובעלי חיים בסרילנקההגנים הבוטניים המלכותיים בקאנדי
הגנים הבוטאניים המלכותיים בקנדי, פראדניה, אשר ידועים  על האוסף מדהים של סחלבים נדירים.
יותר מ- 1.4 מיליון אנשים מבקרים מדי שנה כאן כדי ליהנות מהאוסף של צמחים המרשים ומהנוף הבוטאני.
יש כאן עצים גבוהים מאד שמגרדים טיולים מאורגנים את השמיים, השיחים עם פרחים בצבעים מדהימים, עצי דקל ענקיים אשר פורחים פעם אחת בלבד ב- 45 שנים, עצים עם פירות עגולים כבדים הם רק חלק מגולות הכותרת. אין ספק שאם מדברים על בעלי חיים שום חופשה במלדיביים לא יכול לאפשר מה שסרי לנקה מאפשרת למטיילים.

מקלט לפילים פינאוולה
בית היתומים לפילים פינאוולה, ליד קגאלה, הוא מיועד לפילים יתומים הוא גם מרכז הרבייה של פילים בשבי. בפינאוולה יש את המספר הגדול ביותר של פילים בשבי בבעולם עם עדר של פילים סביב 88 פילים. המקלט נפתח בשנת 1975 ומאז התיירים יכולים לבקר במרכז, לצפות בסדר היום יומי של הפילים, הרחצה האימונים שהם עוברים ואפילו לראות אותם אוכלים.

מיחינטאלה
חבילת נופש לסרי לנקה תאפשר להכיר את באזור ההרים מיחינטאלה הוא אזור של ההגעה ושל הצמיחה של בודהיזם בתוך סרי לנקה. האזור הזה אירח את פניהם של נזירים בנודיסטים נערצים. כאן אפשר לראות ולבקר באחד המקדשים הבודהיסטיים הגדולים והמרשים שבסרי לנקה. על ההר קיימים גם 68 מערות מגורים, אשר פעלו כמקלט ומחסה לנזירים הבודהיסטיים.

קורונגאלה
כדי לבקר בעיר קורונגאלה אפשר לעשות זאת ברגל או לקחת טוק-טוק. חייבים לבקר באנדרטת הפסל המרשימה של בודהה במימדים ענקיים,  אשר עומדת בגאווה על גב של סלע הפיל וליהנות ללכת מסביב לאגם קורונגאלה. כאן יש גם שווקים מקומיים המוכרים עבודות ־יד וחפצי תרבות.

שמורת הטבע סיגיריה
אי אפשר לבקר באי סרי לנקה מבלי לכלל ביקור בשמורת הטבע סיגיריה. לא נותר אלא להתפעל על השמורה שהיא בעצם יער גשם בתולי עם המון צמחים טרופיים. השמורה היא  ביתם של של החי והצומח של סרי לנקה. סיגיריה, היא מאוד חשובה כי כאן  חיות יותר 86 מינים של יונקים. אפשר למצוא כאן את הפיל האסייתי, סנאי ענק וזוחלים נדירים.

ארוגם ביי
ארוגם ביי הוא כפר דייגים קטן ושקט, עם בחופים יפים ושקטים שהם מעניקים לתיירים מקום מצוין לגלישה. אומרים שבמקום זה, תמצאו את החופים הטובים ביותר בכל סרי לנקה ובעולם לגלישה.